Cookie beleid Apeldoornse Boys

De website van Apeldoornse Boys is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

𝐔𝐩𝐝𝐚𝐭𝐞 𝐰𝐞𝐫𝐤𝐠𝐫𝐨𝐞𝐩 𝐯𝐫𝐢𝐣𝐰𝐢𝐥𝐥𝐢𝐠𝐞𝐫𝐬𝐛𝐞𝐥𝐞𝐢𝐝 👐

28 april 2024 19:30


Voor de toekomst van onze club gaan we allemaal een bijdrage leveren! Op de ledenvergadering van 29 februari 2024 is unaniem door de aanwezige leden besloten dat ieder lid van Apeldoornse Boys verplicht wordt om vrijwilligerstaken te vervullen. In de vergadering hebben Astrid te Stroet, Ringo Fiselier, Bernadette Bronkhorst, Andrea Hop en John Lamberts zich aangemeld om een plan naar aanleiding van het nieuwe beleid uit te werken. Graag brengen wij de leden op de hoogte van waar we staan.

𝐏𝐨𝐬𝐢𝐭𝐢𝐞𝐯𝐞 𝐛𝐞𝐧𝐚𝐝𝐞𝐫𝐢𝐧𝐠

De werkgroep wil het graag positief benaderen, vrijwilligerswerk levert ook veel op zoals waardering, sociale contacten, plezier, kinderen de mogelijkheid geven te bewegen, ontwikkeling van jezelf en maatschappelijk het verschil maken.

𝐖𝐚𝐚𝐫𝐨𝐦 𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰 𝐛𝐞𝐥𝐞𝐢𝐝?

Geen enkele amateur-sportvereniging kan tegenwoordig nog bestaan zonder de inzet en bijdrage van (veel) vrijwilligers. Ook binnen onze vereniging hebben we hier al een aantal jaren mee te maken. Het aantal vrijwilligers loopt sterk terug en door teruglopende inkomsten en subsidies moeten we steeds meer zelf doen als vereniging, waardoor de belasting van de huidige groep vrijwilligers alsmaar toeneemt. Dit is niet langer vol te houden en zal op termijn consequenties hebben voor het voortbestaan van onze vereniging. Om dit te voorkomen hebben de leden besloten dat het verrichten van vrijwilligerstaken onderdeel gaat uitmaken van het lidmaatschap van onze vereniging. Met als doel samen zorg te dragen voor een optimale bezetting van de uitvoering van verschillende functies, taken en activiteiten binnen onze vereniging. Het bestuur hoopt dat, door het draaien van vrijwilligersdiensten, de saamhorigheid, gezelligheid en binding met de vereniging groter wordt, zodat de toekomst van de Apeldoornse Boys wordt gewaarborgd. Wij rekenen er dan ook op dat iedereen zijn verantwoordelijkheid zal nemen om met elkaar onze mooie vereniging draaiende te houden.

 

𝐔𝐢𝐭𝐠𝐚𝐧𝐠𝐬𝐩𝐮𝐧𝐭𝐞𝐧 𝐞𝐧 𝐬𝐩𝐞𝐥𝐫𝐞𝐠𝐞𝐥𝐬
De grote lijnen hebben we op papier staan wat de consequenties zijn van het nieuwe beleid. De uitgangspunten en spelregels zijn uitgewerkt en gaan we binnenkort met het Bestuur bespreken. De verschillende Bestuursleden hebben we gevraagd om een inventarisatie te maken van taken en functies die binnen hun aandachtsgebied vallen met daaraan gekoppeld de benodigde uren. Deze lijst gaat de basis vormen voor het inschrijven van de leden. Het is de bedoeling dat we inschrijflijst digitaal beschikbaar maken. Hier kunnen de leden dan zichzelf inschrijven.

𝐏𝐥𝐚𝐧𝐧𝐢𝐧𝐠

In de ledenvergadering van 17 juni 2024 zullen de leden geïnformeerd worden hoe het nieuwe vrijwilligersbeleid eruit komt te zien. Hopelijk kunnen we dan in de vakantieperiode de lijst met taken op de website plaatsen waarop de leden zich dan kunnen inschrijven. Dit alles met als doel om aan het begin van seizoen 2024/2025 te kunnen starten met nieuwe vrijwilligersbeleid. De verwachting die de werkgroep heeft, is dat we met een gedeelde inspanning en verantwoordelijkheid de belasting op de leden tot een minimum kunnen beperken, maar wel met een maximaal resultaat.
Met elkaar maken we het verschil en gaan we richting de toekomst! 💛❤️
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!